Further information

Students have to inform the Students Support Centre (Mr. Karsten Mau) about their internship semester and we would like to have some information about your internship semester. (Please inform Mrs. Stefanie Wenzel.)

Internship Professor for BMS:
Prof. Dr.Axel Noack

Internship coordinator of the Hochschule Stralsund:
Eva-Maria Mertens

International Management Studies in the Baltic Sea Region (BMS)

Curriculum für Studierende, die bis zum WS21/22 eingeschrieben wurden.

Legende:

Die zugeordneten ECTS-Punkte (European Credit Transfer System) spiegeln den Arbeitsaufwand für das jeweilige Modul wieder (1 ECTS-Punkt entspricht etwa 30 Arbeitsstunden). ETCS dienen der Vergleichbarkeit und Anerkennung von Studienleistungen etwa bei einem Wechsel des Studienortes.

Die Semester-Wochenstunden (SWS) bezeichnen die wöchentliche Präsenzdauer einer Lehrveranstaltung. Dabei sprechen wir von 1 Einheit = 2 SWS = 90 Zeitminuten.

Studienschwerpunkte (Majors - Wahlpflichtfächer) im 5. und 6. Semester

Durch die Wahl der Studienschwerpunkte, im 5. und 6. Semester, können die Studierenden ihr berufliches Profil deutlich schärfen.

Aus den vier Studienschwerpunkten müssen die Studierenden bis spätestens 15. April des vierten Semesters mindestens 6 Majors im 5. Fachsemester und mindestens 6 Majors im 6. Fachsemester wählen. Studierende können Studienschwerpunkte aus dem angebotenen Katalog auswählen. Wenn die Studierenden einen oder mehrere Studienschwerpunkt/e auf dem Zeugnis ausgewiesen haben möchten, müssen die Studierenden aus diesem Studienschwerpunkt mindestens 5 Majors belegen.

In der links stehenden Tabelle sind die Studienschwerpunkte (Majors) farblich gekennzeichnet.

Im 7. Fachsemester ist das praktische Studiensemester (Internship semester) verankert.

Nähere Informationen zum praktischen Studiensemester | More Information on the internship semester

General Information:

• Duration: at least 20 weeks
  • Either the practical semester or a study semester has to be spent abroad, but we appreciate both semester abroad very much!
  • 7th semester
  • Acknowledgement of the internship semester after the Evaluation

Preparation:

• Search and application for an internship: average: 1 year
  • Support:
    • Eva-Maria Mertens (house 1, room 235)
    • Prof. Dr. Eileen Murphy (Praktikumsprofessorin BMS) or Ms. Stefanie Wenzel

All important information at a glance.

Financial support (here):

• different kinds of foundations/ institutions
    (e.g. DAAD, InWEnt)

Trainee contract (here)

• has to be checked and signed by Prof. Dr. Murphy

Further information:

• Students have to inform the study office (Ms. Klein) about their internship semester and "we would like to know" = your information about the internship please inform the co-ordinator, Stefanie Wenzel (before leaving).

Structure & Aspects to be covered in the report (approx. 10 pages):

Cover sheet
    Table of contents
    Body of the report

• Introduction: Motivation for choosing this internship
    • General information: Company – Company location – Financial conditions of internship
    • Company profile
    • Job requirements in general
    • Specific tasks
    • Correlation with study programme
    • Lessons learned & Expertise gained & their Relevance for the student’s future career

References